2D & 3D uitleganimatie
de perfecte manier om jullie processen en diensten uit te leggen
Uitleganimatie
Met ons specialisme in 2D en 3D animatie, hebben we de afgelopen jaren mogen werken voor televisie en bedrijven. Door deze ervaring kunnen we als geen ander 2D animaties en motion graphics ontwikkelen. Tegenwoordig wil elk bedrijf een uitleganimatie of explanimation. Voor ons goed nieuws, maar wat maakt een goede explanimation?
Voor ons staat kwaliteit voorop. Dit houdt praktisch in dat we veel aandacht besteden aan de storyline van animaties en de details in bewegingen/animatie. De storyline bepaalt het verhaal maar ook de beleving gedurende een uitleganimatie. Omdat over het algemeen uitleganimaties een korte lengte hebben, is het cruciaal het publiek actief te houden en te blijven boeien door soepele bewegingen, verrassende overgangen en een hippe vormgeving.
Motion Graphics
Wat wij in elke 2D animatie doorvoeren zijn de zogenaamde motion graphics. Dit zijn 2D geanimeerde elementen als toevoeging op de basis animatie. In de basis zien we omgevingen en karakters. Maar motion graphics zijn de grafische elementen die we gebruiken om teksten, overgangen, logo's en eigenlijk alle toevoegingen vorm te geven. Dit doen we op een hippe, vlotte en grafisch aantrekkelijke wijze. Je kunt het ook goed zien in overgangen of transities tussen verschillende shots in een animatie. We zorgen altijd voor een vloeiende overgang om de kijker niet te verstoren en constant te blijven boeien.
Uitleganimaties, iets voor jullie?
Wij kunnen van de daken schreeuwen dat jullie een uitleganimatie nodig hebben, maar is dit wel het geval? Het lijkt op dit moment een hype om als bedrijf je diensten of producten te presenteren via uitleganimaties en terecht! Een 2D animatie, uitleganimatie of explanimations is een goed middel om met een relatief klein budget toch veel presence en engagement te realiseren bij jullie doelgroep.
Toch willen we een kleine kanttekening maken. Je ziet overal 2D animaties ontstaan, maar lang niet alle 2D animaties zijn kwalitatief hoogstaand. Is dit dan echt zo belangrijk, zul je je misschien afvragen. De kwaliteit van een prominente uiting als een uitleganimatie is van wezenlijk belang! Wanneer dit matig of slecht wordt gedaan, zal de doelgroep niet alleen afhaken, ze zullen jullie bedrijf associëren met matige kwaliteit. En dit is het laatste wat je wilt. Daarom is het belangrijk om te kiezen voor een ervaren partij met een goed portfolio.